De Belgische regering heeft het mijnenjagerschip Primula naar de Middellandse Zee gestuurd, waardoor het dichter bij de Straat van Hormuz komt, in het kader van een NAVO-missie. Dit schip bevond zich in de Oostzee om “kritieke infrastructuur” tegen Rusland te “beschermen”.
Regeringen beweren dat het Belgische leger dient om “de bevolking te beschermen”. In werkelijkheid draagt het, direct of indirect, met name via de NAVO, bij aan het in brand steken en verwoesten van de planeet ten behoeve van de winsten van Belgische en westerse kapitalisten.
