Staking bij Bpost

De postbodes van het kantoor in Philippeville zijn al twee weken in staking. Zij waren de eersten die te maken kregen met de ‘reorganisatie’ van de rondes in hun bezorgingsgebied. Onder het mom van ‘optimalisatie’ om de concurrentie op het gebied van pakketbezorging het hoofd te bieden, legt de directie de postbodes zwaardere rondes op, die om de twee dagen afwisselen.

Dit is slechts een manier om het aantal rondes te verminderen, de werkdruk voor elke postbode te verhogen en waarschijnlijk toekomstige ontslagen voor te bereiden. Om de directie terug te dringen, zullen de postbodes van Philippeville zich moeten verenigen met de werkers van andere kantoren van Bpost en andere sectoren.